19 Ocak 2013 Cumartesi

Geçmiş Zaman Olur ki ...

Bir kaç gün önce kütüphanemin tozunu alırken  Yıllarboyu Tarih dergilerim geldi elime, attım toz bezini omzuma, oturdum yere, başladım karıştırmaya, yıllar yıllar önce, 29 sene evvel, babam ikinci el eşya satan bir arkadaşının dükkanından almıştı bu dergileri, o zamanlar masal kitaplarını okumayı yeni yeni bırakmış olan ben için, alis harikalar diyarındaki alis'in düştüğü deliğe düşmek gibi bir şeydi bu harika ötesi dergiler...

İçlerinde Türk tarihi ile ilgili hikayeler, Osmanlı saray hayatı, kurtuluş savaşı, Türkiye cumhuriyetinin nasıl kurulduğunu anlatan hikayeler, Atatürk'ü anlatan resimler anılar......

 Unutamayacağım başlıklar;  ikinci dünya savaşını bir sırp başlattı! tarihin en büyük tren soygunu!  tarihin en büyük banka soygunu!.......
 Sonra farklı kültürler;  amerikan mafyasının  doğuşu yükselişi ve çöküşü, lindberg'in çocuğunun nasıl kaçırıldığı..........

İstanbul'un semtleri ile ilgili hikayeler, resimler, şimdiki gibi internet yok o zaman, televizyon günde bir kaç saat, küçük ben elime bu dergilerden birini aldığım anda evren değiştiriyordum, o kadar ki çoğu kez annemden " iki saattir seni çağırıyorum sen  beni duymuyormusun " diye azar işitirdim......:)

  Aynı azarları şimdi kızlarımdan duyuyorum  " anneeee o kitabı bırak bana bak!!!! "

Birde bu dergilerin içinde " Geçmiş Zaman Olur ki " diye bir bölüm vardı 1930 lardan başlayıp 1950 ler dönemine ait gazete haberleri ve reklamları olan, hala o sayfaları açıp o zamanın türkçesi ile yazılmış haberleri okumaya bayılıyorum...:))))



Şimdiler de hangi akla hizmet yapıldığı bilinmez! ama hafızalardan silinmeye çalışılan büyük komutan...
Umarım çok geç olmadan başımızdakilerin akılları başlarına gelir!














Öyle oturduğu yerden kurmadı Türk cumhuriyetini.....








                                 Şükufe.........  Dünyanın en sabit en kibar kokusu imiş........:))))))














































Fırsat buldukça daha fazlasını, daha güzel, resimleyip bloğuma koymak, sizlerle paylaşmak istiyorum bunları.....:)

1 yorum:

  1. Tam gecmis zaman olmus harikalar hepsi, ama sukufe beniù dikis mankenimin adiydi yahu, bende diyorum; ben bunu hic yikamiyorum ama bu hep guzel kokuyor nede? Demek sirri buymus zillinin:))
    Devamindan mahrum birakma bizi, sanki bende sen gibi eskilere soyleee bir uzanip geldim:))

    YanıtlaSil